Stichting Fris, Trimm, Nextport China en Chinatalk nodigen je uit voor het trendseminar ‘Digital & Retail Revolution in China’. Het kennis evenement voor wie meer wil weten over de mogelijkheden van zaken doen in China en de werking van online marketing. We beginnen de avond met een quick dinner zodat je met gevulde maag aan het seminar kunt deelnemen (en dus meteen vanuit kantoor kunt komen)

Wist je dat China binnen 10 jaar is uitgegroeid tot de grootste aandeelhouder (40%) in de wereldwijde e-commerce markt? China deskundige Ed Sander neemt je mee in de trends en ontwikkelingen op het gebied van digital en retail. Wil je meer? Ga binnenkort dan mee op studiereis.

Ed Sander is één van de meest vooraanstaande China deskundigen in Nederland. Ed presenteert tijdens het trendseminar alle retail en digital trends van dit moment.
China heeft een ‘frogleap’ genomen en de voor ons ingeburgerde technologieën overgeslagen. Dit decennium heeft China zich ontpopt als een land waar digitale innovaties elkaar razendsnel opvolgen. Van de opkomst van de alles-in-één app ‘WeChat’ tot de ‘sharing economy’ waar van alles gehuurd kan worden na het scannen van een QR-code. Onder leiding van Alibaba en concurrent JD.com is China van 0,4% aandeel op de wereldwijde e-commerce markt sinds 2005, in 10 jaar uitgegroeid tot het land met het grootste aandeel (ruim 40%) op die markt. Maar e-commerce en traditionele retail beginnen inmiddels met elkaar te versmelten tot een opmerkelijk nieuw initiatief dat Alibaba ‘New Retail’ noemt.

We staan op een kruispunt in Retail. Online of Offline. Of Online én Offline, vertaald als een winkel en een website. Maar wat als je online en offline zou combineren in één concept? Jack Ma noemt het New Retail. Als je mee wilt maken hoe dat is, kom dan op 5 februari naar het trendseminar en/of ga mee op inspiratiereis naar het China, dat inmiddels de westerse wereld ver vooruit is op het gebied van shoppen in de breedste zin van het woord.

Meer informatie over de China reis: http://www.chinatalk.nl/studiereis-de-digital-retail-revolution-in-china/